ביקורת מערכת דיוור – עמודי הנחיתה של רב מסר

פעם הייתה לי חוסר חיבה למערכת של רב מסר, אבל התנסות קצרה עם מערכת עמודי הנחיתה הקפיצה אותה כמה רמות למעלה.

כמי שאוהב להסתכל גם על הקנקן, גם על מה שבתוכו, וגם לבדוק את  נוחות ידית האחיזה, מערכת הדיוור האלקטרוני רב מסר מעולם לא "עשתה" לי את זה. אני חייב לציין שבהחלט נתתי לעיצוב הלוקה בחסר להשפיע על שיקול הדעת, אבל זה חלק מהסיפור.

משהו לא הסתדר לי אף פעם בכך שהמערכת מחלקת מסרים לפי קבוצות, והשליחה למספר קבוצות היא קצת לא אינטואטיבית. אגב מדובר בליקוי שמגיע משיטת עבודה שהיא דווקא נכונה אך מעט מסורבלת. גם תצוגת הסטטיסטיקה הבסיסית קצת פוגעת בחווית השימוש.

בסה"כ דירגתי את המערכת, קצת מתחת למערכות מקבילות.

אך לאחרונה יצא לי להתנסות בעבודה עם מערכת עמודי הנחיתה שנוספו למערכת הדיוור. תוך 4 דקות ניתן להקים עמוד נחיתה שנראה טוב, והוא מכיל את כל האלמנטים הדרושים – כותרות גדולות, טקסטים, תמונות, וכמובן טופס הרשמה.

ההחלטה של המערכת לשמור על פשטות יחסית ולהגביל את אפשרויות העיצוב של המשתמש, יצרה מערכת מאוד קלה ונוחה לשימוש שתמיד שומרת על עיצוב נעים.

העתקה של טקסטים מקובץ וורד עובדת יותר טוב מכל מערכת תוכן שראיתי, והיא שומרת על העיצוב הרצוי.

עמודי הנחיתה הופכים את שליחת דיוור אלקטרוני להרבה יותר יעילה וכדאית עבור כל מי שאין לו אתר מעוצב שניתן להפנות אליו, או שהוא מוגבל במשאבים להקמת עמוד נחיתה אישי.

בקמפיין שהרצנו עבור מועמד לראשות מקומית, קמפיין קצר שלא היה כדאי להקים עבורו אתר, השתמשנו בעמודי נחיתה שונים כדי לספק מידע מורחב בכל פעם.

חסרון גדול שעדיין קיים ברב מסר, ונקווה שישתנה, הוא הדרישה לתשלום מראש לשנה – דרישה שאינה מתאימה לקמפיינים נקודתיים, ומכבידה על הרצון לעבוד עם המערכת. נקווה שזה ישתנה בעתיד.