בניית אתרים נכונה: לחשוב על עמודים פנימיים

בתהליך רגיל של בניית אתרים משקיעים המון מחשבה בעמוד הבית ורק מעט אנרגיה מושקעת בחשיבה על העמודים הפנימיים.

נכון שעמוד הבית הוא הפנים של האתר,

נכון שמומחים לשיווק יודעים לצטט שהרושם הראשוני קובע והוא נקבע בשניות הראשונות של הכניסה לאתר

נכון גם שרוב הגולשים ינחתו בעמוד הבית (אבל לא תמיד, כאשר בוחנים אנליטיקס של אתרים אתרים רבים מגלים שדווקא עמוד פנימי נתפס בגוגל טוב יותר עבור חיפוש מרכזי)

כן, אבל

  • החלטות קניה מתבצעות בעמודים פנימיים. תבחנו אנליטיקס של אתרים רבים ותגלו שהגולשים לא נשארים בעמוד הבית זמן רב מידי, הם מאוד מהר הולכים לחפש את המוצר השירות או המידע שהם מחפשים. לרוב עמוד הבית לא נותן להם את הפתרון.
  • גולשים רבים נוחתים ישירות בעמוד פנימי דרך חיפוש ביטוי זנב ארוך בפייסבוק – ביטוי שמורכב ממספר מילים
  • לרוב נרצה להפנות קמפיינים לעמודים פנימיים – כי ברור שהם עונים בצורה מדויקת על המידע שהלקוח מחפש. גם הנתונים מלמדים אותנו וגם גוגל ממליצה לכוון גולשים בדיוק לעמוד המתאים לחיפוש שלהם. גוגל לא רק ממליצה, היא גם מעודדת זאת באמצעות דירוג האיכות שהיא מעניקה לכל מודעה.

לכן, עמוד פנימי צריך להיות מעוצב באותה מידה כמו עמוד הבית.

כבר בתהליך תכנון האתר, אחרי שצלחתם את אפיון עמוד הבית, יש לאפיין באותה מידה את העמודים הפנימיים – כולל עמודי מוצר, עמודים של שירותים שונים, מידע אודות החברה, וכו'.

הבעיה ברוב מערכות ניהול התוכן, כולל וורדפרס ומערכות אחרות שבונים עבור דפים פנימיים מסגרת כללית שאמורה להתאים לכל הדפים, ומשאירים מקום לטקסט חופשי. כבעל אתר, אתה לא אמור להיות מסוגל להתמודד או להשקיע מאמצים רבים בעיצוב הטקסט שאתה מזין. לכן, צריך לתכנן מראש.

עמוד פנימי צריך לתת אותו מענה שעמוד נחיתה טוב מספק. יש לחשוב היטב מה היעד שרוצים שהגולש ישלים – האם הוא ימלא טופס, יעבור לעמוד הזמנת מוצר, יבקש לקבל מידע נוסף וכו'.

בכל עמוד פנימי:

  • יש לתכנן כיצד המידע יסודר כדי שיהיה ברור ונוח לקריאה
  • חלוקה למספר אזורים או שימוש באקורדיון יקלו על ארגון התוכן – כולל הגדרת מקום ל: המלצות מלקוחות, מידע טכני, מידע כללי, תמונות, סרטונים וכו'.
  • יש לתכנן היכן יהיה הטופס והיכן קריאה לפעולה
  • יש להעמיד מראש למעדכן האתר אפשרות נוחה להוספת כפתור מעוצב, הבלטה של קישורים, והבלטה של רשימות
  • יש לחשוב על שילוב קל של אייקונים שיהפכו את העמוד לנוח ומסודר יותר מבחינה ויזואלית
  • לקבוע מראש את גודל הפונטים וכותרות המשנה
  • במקרה של דף ארוך מומלץ לקבוע אירועים באנליטיקס כדי לתחקר בדיוק מה הגולש עשה בדף (או לעבוד עם מפות חום)

לפני שיוצאים לדרך בבניית אתר יש להגדיר היטב עם בונה האתר כי כל האלמנטים האלה ילקחו בחשבון ויכנסו לעיצוב הסופי. יותר מידי אתרים הופכים לבלתי קריאים ברגע שעוברים את עמוד הבית.