הלקוח עזב את האתר בלי לרכוש מוצר – לא סוף הסיפור

אחת מהחנויות שאני באמת לא סובל להיכנס אליה – היא חנות הנעליים אליטל. מחסן מכירות שאמור להציג נעליים מוזלות. אחד ה"פיצ'רים" של החנות הוא מנהל משמרת שעומד ביציאה ותופס לקוחות שלא יצאו עם מוצר ביד. לאיש שימור הלקוחות בשר ודם הזה, יש הסמכות לחסום את היציאה בגופו ולהציע לך כל הצעה מפתה – רק שתצא עם מוצר. מבחינתי זו אלימות.

באתרי אינטרנט אתם לא יכולים לחסום את יציאת הלקוחות. הגרפים החדשים של גוגל מציגים לך יפה איך הלקוחות מנצלים את המילוט המהיר ונושרים אחד אחד בדרך לסל הקניות הנחשק. בסופו של דבר, רק אחוז קטן מבצע את הרכישה.

אז מה עושים עם אלה שנשרו? האם הם אבודים לעד?
אפשרות אחת היא לנסות לתפוס את הלקוח בדרך, לגרום לו להירשם לדיוור אלקטרוני או להשאיר פרטים לצורך קבלת הנחה או קופון. אם הצלחתם – הרווחתם בגדול.

אם לא, הסיפור עדיין לא נגמר, בזכות האופציה הזאת במודעות האדוורדס של גוגל – Remarketign. האופציה מאפשרת לכם לתייג עמודים באתר, כך שכל מבקר באחד העמודים מצורף אוטומטית לקבוצת המבקרים באתר.

מכאן אתם יכולים ליצור קמפיין ממוקד לקבוצה זאת. כך לדוגמא, מישהו ביקר בקטגוריית נעלי ספורט באתר המכירות שלכם, ויצא מכל סיבה שהיא מהאתר. תוכלו ליצור מודעה ייחודית לנעליים, או למבצע אודות נעליים, אליה אותו גולש יחשף באתרים שונים המציגים מודעות גוגל.

זאת דרך מדהימה וחדשנית להמשיך קשר עם הלקוח מעבר לאתר שלכם, בצורה פאסיבית בלי להיכנס לפרטיות המייל או הפייסבוק שלו (יהיו כאלה שיגידו שמדובר בחדירה אגרסיבית הרבה יותר לפרטיות – אבל זה דיון אחר).

בהצלחה – והמשך שיווק חכם באינטרנט

http://www.google.com/ads/innovations/remarketing.html