חסר בארץ: תוכן שמבין את הגולש

דוגמא מהחיים לגבי החשיבות של תוכן שמבין את הלקוח.

סיכום חודש של חיפוש לא מאומץ אחר מצלמת וידאו חצי מקצועית , כלל את  הדברים הבא:

כניסה לזאפ – להתרשמות כללית ממגוון המצלמות. בתחילת החיפוש לא היה אפשר ללמוד דבר על איזו מצלמה מתאימה עבורי.
כניסה ל- wisebuy – האתר כולל מדריך שהוא למעשה רשימה של מאפיינים ופירוש שלהם.
חיפוש ב- CNET: כאתר אמריקאי הכיוון כבר יותר איכותי. האתר כולל מדריך המחלק את המאפיינים החשובים עבור כל סוג משתמש. גם כאן לא הצלחתי למקם את עצמי.
כתבות ב- YNET: מאוד דומות למדריכים ב- wisebuy, רק לא מעודכנות.
כתבות באתרי נישה – כמעט ואין – והם לא מעודכנים. סקירות על מוצרים ברמה מאוד שטחית.
אתרי יצרנים: המיקוד הוא במאפיינים, וכמעט ואין תוכן שמתאר את המוצר ולמי הוא מתאים.

הסיכום שלי אחרי חודש של חיפושים:

התוכן לא נכתב במחשבה על מה שהגולש מחפש.
הוא נכתב מתוך העניין ורמת היכולת של הכותב. ברוב האתרים מדובר בתוכן שנועד ליצור אשליה של תוכן, ולא משהו שנועד לשרת גולשים באמת. בעידן בו התוכן כל כך נגיש באמצעות מנועי חיפוש שמבוססים על לוגיקה של אינדקסים או מכונה אחרת שעושה סדר – ניתן למצוא  הגדרה קצרה וממצה  של כל מילה שאתה מחפש. אבל מנוע חיפוש אוטומטי לא מסוגל עדיין להבין את הצורך של הגולש, לדעת מה הוא מחפש ולהרכיב עבורו את התמהיל העיקרי.

המסקנה: כל כך חשוב להשקיע את הזמן ולבנות תוכן בצורה  שתתאים למה שהגולש רוצה.

השוואות – איך אפשר להשוות כשלא יודעים את מה ?

חסרות מאוד באינטרנט השוואות בין מוצרים דומים. אמנם אתרי השוואות המחירים מספקים השוואה בין מוצרים, אבל הם נותנים רק רשימה של מאפיינים, ולך תשווה ביניהם – ובטח שזה לא עוזר כשאין לך מושג מה אתה בכלל מחפש. אתה רואה שני מוצרים דומים, שאחד מהם עולה יותר, ובאמת שאין לך כח לחפש מה המאפיין שמפריד ביניהם. וזה מחמיר כשהשמות של הדגמים מורכבים ממספר, אות, עוד מספר, ועוד סיומת.

ואז בא המושיע. אתר שחובה ללמוד ממנו איך בונים אתר תוכן, ולמה העיצוב לא משמעותי כהלינאריות של התוכן מושלמת:http://www.camcorderinfo.com/

בכל סקירה של מצלמה ישנו תקציר המחולק לפי מאפיינים. התקציר מדגיש את הטוב והרע של כל מאפיין.

עבור כל מאפיין (תמונה וצבע, ממשק משתמש, קישוריות וכו') ישנה פסקה מורחבת אודותיו למי שמתעניין.

בסוף כל סקירה ישנו קישור למצלמות מאותה רמה ושימוש הרלוונטיות למשתמש, ולטבלאות מוכנות המשוות בין אותן המצלמות. החשוב הוא שאתה לא צריך לבחור בין אילו מצלמות אתה רוצה להשוות – האתר כבר מסדר אותן בשבילך.

בקריאה של שעה הספקתי לאסוף את כל החומר ולקבל החלטה לגבי המצלמה בשבילי – מה שלא הצלחתי לעשות בחודש חיפושים באינטרנט הישראלי (וגם בביקור אחד בחנות).