סיכום קמפיין פייסבוק אפיקומן פורטיסימו

לפני פסח החלטנו לשחק את משחק האפיקומן דרך עמוד הפייסבוק שלנו "מגרש המשחקים של פורטיסימו סמארט מדיה".

לצורך מטרת המשחק החבאנו אפיקומן בעמוד פייסבוק של אדם ידוע אשר הקמנו לצורך הפעילות. בחרנו באדם שיהיה רלוונטי לתחום העיסוק שלנו, אך שלא קל יהיה קל מידי לניחוש (מארק צוקרברג – היה הרעיון הראשוני שלנו). בסוף ההחלטה נפלה על סר טים ברנרס לי, הנחשב לממציא האינטרנט. לטים גם אין דף קיים בעברית כך שההקמה הייתה קלה.

 בכניסה לעמוד בלט צילום האפיקומן עם הלוגו של פורטיסימו, וקריאה לכל מי שמגיע לעמוד לפרסם בו סטטוס.

בבוקר, יומיים לפני החג, הזמנו את החברים בעמוד שלנו לשאול שאלות של כן ולא לגבי היכן החבאנו את האפיקומן בפייסבוק.

במקביל הפעלנו קידום סטטוס בפייסבוק מול קהל יעד של אנשים הקשורים בנושאי שיווק באינטרנט. מסיבה לא ברורה, לקח יותר מידי זמן לפייסבוק לאשר את המודעה, כך שהאפקטיביות שלה הייתה נמוכה.

למרות מבין שני הזוכים בתחרות, אחת הגיעה מהפרסום. אך לא ברורה הקשר שלה לתחום או הפוטנציאל שלה כלקוחה או אשת קשר.

הלקחים

–         חשוב לציין כי הקמפיין נערך כאשר לדף מעט חברים, ולכן הת

–         להעלות את הפרסום בתשלום ככל שניתן מראש – בעיקר אם מדובר בקמפיין קצר טווח

–          להגביל את מספר השאלות לכל משתמש. בסופו של יום נותרו שני מתמודדים יחידים שחיפשו את האפיקומן.

–          רבים מהמשתתפים התחילו אך פרשו לאחר שלא הצליחו לקבל תשובות ראשוניות.

–          כל הפעילות התמקדה תחת סטטוס אחד, ואולי עדיף להשתמש באפליקיצה ייעודית

–          להגביל בזמן את התחרות. ולהודיע על שעת גבול מראש (או המשך ביום לאחר מכן).

להלן תוצאות הפרסום בתשלום:

facebookppc