תהיו יפים ותחייכו – הדרך לליבו של הגולש באתר אינטרנט

אתר האינטרנט הוא פעמים רבות המקום שבו הלקוח הבא יחליט אם אתם הספק בשבילו. נחזור על המנטרה הקבועה של פוסטים מסוג שזה, שדעתו של הגולש נקבעת עליכם בשניות הראשונות של חווית הגלישה באתר. אבל נגיד שהשקעתם באתר מעוצב, תכננתם את המסרים הפותחים כראוי, והגולש הבין שמדובר בחברה רצינית. הוא אהב את הקנקן והחליט להיכנס לתוכו. מכאן ועד להמרה הדרך ארוכה. מה הדבר הבא שיעשה? מה יגרום לו להחליט שאולי אתם הדבר הבא.

אם אפיינתם את האתר בצורה נכונה, אתם מציעים לגולש את המידע שהוא מחפש. יש סבירות גבוהה מאוד שהוא בכלל נחת בעמוד פנימי באתר שעונה בדיוק על מה שהוא מחפש (ראו פוסט בנושא חשיבות עמודים פנימיים בבניית אתר), או שיכול להיות שהוא נמצא בעמוד הבית ומצא את הקטגוריה שמתאימה לו. זה נפלא, הוא מבין שיש כאן חברה שיכולה לתת לו פתרון, אבל בדרך כלל עדיין חסר הקסם הזה שיגרום לגולש לבצע את ההחלטה הקטנה כל כך מבחינתו – ליצור איתכם קשר – אבל כל כך חשובה מבחינתכם.

המג'יק טאצ'
כל מי שעוסק במכירות, ורובנו עוסקים במכירות, יודע שבסוף הכל נסגר על חיבור אישי בין שני הצדדים. אם אין חיבור עסקי, אין מצב לעסקה מוצלחת. אם יש חיבור, אז מצליחים להתגבר על פערים של מחירים, עלויות ותנאים. הבעיה היא שברוב האתרים הטאצ' האישי הולך לאיבוד מאחורי החשיבה ממוקדת קידום אתרים, ערוצי המרה ומונחים עסקיים. אבל לקוחות זה חושב, ובנתוני האנליטיקס שאנו אוספים אנחנו רואים תבנית קבועה של מעבר גולשים לעמוד "אודות", בעיקר כאשר מדובר באתרי B2B או באתרים המשווקים מוצרים מורכבים. הלקוחות רוצים לדעת מי החברה מעבר למוצרים שלה.

איך מעניקים לאתר מגע אישי?

1. תמונות. תמונות הן הפתח לנשמה. לא, אבל באינטרנט זה הכי קרוב שיש כרגע. תמונות מספרות עלינו הרבה. תמונות כלליות באתר הן המייצג הכי חשוב של אופי החברה שלך. נסה להימנע מתמונות עסקיות נדושות שרואים בכל אתר. אבל חשוב מכך, תמונות אישיות של מובילים בחברה הופכות את האתר לידידותי ומזמין בהרבה. הן משדרות פתיחות ונכונות. הרבה לקוחות שלנו מרגישים עם כך לא בנוח, ודווקא בגלל זה תמונות באתר יכולות להעניק לכם יתרון גדול.

2. בקטנות. לכל ארגון ולכל תעשייה יש שפה שמאפיינת והתפתחה בו לאורך זמן. נסו בנקודות שונות להשתמש בשפה שמאפיינת אתכם – לדוגמא בתיאורים של תמונות, בטקסט על כפתורים, ואפילו בהודעות שגיאה (לא עלינו).

3. בלוג. בלוג הוא כלי מצוין לקידום אתר בגוגל, אבל הוא גם מקום טוב להעניק מגע אישי לאתר. כתיבה בבלוג יכולה להיות משעשעת, עוקצנית, לחשוף רבדים שלא חושפים באתר עצמו ועוד. מצאו בארגון את הכותבים המוכשרים ותנו להם קצת חופש בבלוג.
עכשיו, זה הזמן למבט מחודש באתר שלכם. האם הוא מספק לגולש הצצה למי אתם באמת – מעבר למיתוג שהשקעתם בו: חייכו, קליק, והעלו תמונה – לפעמים זה כואב, אבל שווה.